نقش بازارهاي اينترنتي در فروش عمده كالا

۱۴۶ بازديد

نقش بازارهاي اينترنتي در فروش عمده كالا

امروزه و با رشد استفاده از تلفن هاي همراه هوشمند، ابزار هاي آنلاين بسياري براي كمك به راحتي معاملات به بازار عرضه شده كه برخي با استقبال بسيار زيادي از سوي كاربران رو به رو بوده اند. بازارهاي آنلاين عمده و خرده به كمك صنايع مختلف آمده تا با استفاده از پتانسيل بالاي خود در برقراري ارتباط بتوانند شبكه ي جديدي از مشتريان را براي فروشندگان عمده به ارمغان بياورند.

از جمله مهم ترين اين بازار ها مي توان به شركت هاي علي بابا در چين، آمازون در آمريكا و اي بي اشاره كرد. اين بازار ها به ارايه ي انواع كالا و تجهيزات در زمينه هاي مواد غذايي و كشاورزي، تجهيزات الكترونيكي، پوشاك و… مي پردازند.

 

mnd9_z2.jpg

آشنايي با سايت علي بابا

شركت عليبابا يك شركت تجارت الكترونيكي چيني مي باشد با مديريت آقاي "جك ما" ، كه امكان فروش محصولات خود را به صورت آنلاين به همراه خدمات پس از فروش آن ها، براي مشتريان فراهم كرده است. وب سايت علي بابا ، در در سال 2012 در حدود 1.1 تريليون دلار معادل 170 ميليارد دلار فروش داشته است؛ كه اين ميزان فروش، در مقايسه با ميزان فروش شركت هاي رقيب آن، رقم بسيار بالايي است. سايت علي بابا يكي از ?? وب سايت برتر دنيا مي باشد. با توجه به آخرين گزارش اعلام شده، حدود 279 ميليون خريدار فعال و 8.5 ميليون فروشنده فعال هر ساله از خدمات آنلاين سايت علي بابا استفاده مي كنند؛ همچنين سالانه حدود 14.5 ميليارد سفارش در اين وب سايت گزارش شده است.

اگرقصد داريد كه كالايي را به صورت اينترنتي از يك منبع خارج از كشور خريداري نمائيد، انتخاب سايت علي بابا ، شانس خوبي را براي خريد امن و آسان، در اختيار شما عزيزان قرار مي دهد. Alibaba بزرگترين شركت تجارت الكترونيك جهان محسوب مي شود. (بزرگتر از آمازون و eBay). همچنين جامع ترين فهرست كالا را در اختيار خريداران قرار مي دهد. اعضاي اين شركت متشكل است از تامين كنندگان (بيشتر از آسيا) با خريداراني از سراسر جهان.

خريد و فروش عمده در بازار كشاورزي

بازار كشاورزي يكي ديگر از بازارهايي كه پتانسيل بسيار زيادي در زمينه ي ايجاد بازاري همچون علي بابا براي ارتباط و خريد و فروش موثر دارد و تا كنون توجهي به اين پتانسيل انجام نشده است. ايران كشوري با سابقه و صنعت بزرگ كشاورزي در منطقه است كه مي توان با ايجاد ساختار و بستري آنلاين به كمك رشد آن آمد.

ايران پتانسيل بالايي در توليد و خريد و فروش عمده برنج، خرما و ديگر محصولات كشاورزي دارد و يكي از بزرگ ترين صادركننده هاي اين حوزه در منطقه خاورميانه به شمار مي رود. خرماي ايران از بهترين انواع خرما در منطقه و جهان به شمار رفته و ماندگاري بالايي دارد و به دليل نيمه خشك بودن، سهولت در نگهداري و حمل و نقل آن توجه بازار هاي جهاني را به خود معطوف كرده و مشتريان زيادي در كشورهاي همسايه و اروپا به سوي خود جذب كرده است.خرماي ايران داراي مواد مغذي زيادي از جمله مواد قندي، پروتئيني و مواد معدني مي باشد. قيمت بالاي محصولات كشاورزي معلول سيستم سنتي و واسطه‌گرهايي است كه در ميان راه توليدكننده و مصرف‌كننده قرار‌گرفته و سهم بالاي بازار را در اختيار مي‌گيرند. اين واسطه‌ها باعث گراني محصول نهايي و در‌نهايت، ناراضي شدن مصرف‌كننده و توليدكننده مي‌شوند. حذف اين واسطه‌گري‌ها تا به حال در بخش‌هاي زيادي، از حمل‌ونقل شهري و ترابري بين‌شهري گرفته تا توليد و ارائه محصول، باعث شده قيمت‌ها تا حد قابل‌توجهي متعادل شود. يك استارتاپ ايراني تلاش كرده سيستم اشتباه ارائه محصولات كشاورزي را به يك بازار رقابتي تبديل كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.