لينك سازي و رتبه بندي در موتورهاي جستجو
در اينجا به عناصر لينك سازي جدول تناوبي عوامل سئو و سئو سايت چيست مي پردازيم. لينك ها اولين عامل اصلي رتبه بندي «خارج از صفحه» بودند كه توسط موتورهاي جستجو استفاده مي شد. گوگل اولين موتور جستجويي نبود كه لينك ها را به عنوان "راي" شمارش كرد، اما اولين موتور جستجويي بود كه با معرفي PageRank (مانند لري پيج، يكي از بنيانگذاران گوگل) به شدت بر تجزيه و تحليل پيوند به عنوان راهي براي بهبود ارتباط متكي بود. 1998. پيوندها به همراه محتوا يكي از مهم ترين سيگنال هاي خارجي براي رتبه بندي جستجوي گوگل هستند. گفته مي شود، بسياري از پيشرفت ها، از جمله نحوه تفسير و برخورد لينك ها توسط موتورهاي جستجو، تكامل يافته است. Va: ارزش پيوندها برابر ايجاد نمي شوند. به هر حال، سايت هايي كه به شما لينك مي دهند ممكن است از نظر كيفيت و همچنين ارتباط با صنعت شما متفاوت باشند. پيوند از يك نشريه خبري با شهرت روزنامه نگاري قوي تر از پيوند در بخش نظرات وبلاگي است كه هيچ ارتباطي با صنعت شما ندارد. پيوندهايي از وبسايتها و سايتهاي معتبر و باكيفيت كه در صنعت شما مرتبط و معتبر هستند، احتمالاً وزن بيشتري دارند. سايتها مدتهاست كه از ويژگي لينك nofollow، ابتدا بر روي نظرات و سپس براي پرچمگذاري لينكهاي حمايتشده يا مرتبط با تبليغات استفاده ميكنند تا اين لينكها براي رتبهبندي شمرده نشوند. برخي از ناشران تا آنجا پيش رفتند كه تمام پيوندهاي خروجي را در محتواي خود دنبال نكردند تا ظاهراً درگير طرح هاي پيوند نباشند. اين بدان معني است كه هيچ بك لينك nofollow به سايت شما اعتباري را به سايت شما منتقل نمي كند. با اين حال، در حال حاضر، گوگل ويژگي لينك nofollow را به عنوان يك "اشاره" براي اهداف رتبه بندي در نظر مي گيرد و لينك هاي nofollow به صفحات شما ممكن است براي سيگنال هاي رتبه بندي استفاده شوند.
لنگرها
به متن قابل كليك مورد استفاده در يك هايپرلينك و اصول سئو اشاره دارد. معمولاً رنگي متفاوت (آبي، معمولاً) با متن معمولي و زيرخط دار خواهد بود. در اينجا يك مثال آورده شده است: اين متن لنگر به جدول تناوبي عوامل سئو پيوند مي دهد. كلمات استفاده شده در تست لنگر توسط موتورهاي جستجو به عنوان روشي كه يك وب سايت محتوا يا سايتي را كه به آن پيوند مي دهد توصيف مي كند، مشاهده مي شود. جولي جويس، مدير عمليات آژانس لينك سازي Link Fish Media مي گويد: «لنگرها كاملاً بر سئوي شما تأثير مي گذارند. "آنها به موتورهاي جستجو مي گويند كه اهداف پيوند مرتبط در مورد چيست، اما قطعاً در گذشته بيش از حد مورد استفاده قرار گرفته اند و هرزنامه شده اند. آنها همچنين زمينه را به كاربران ميدهند، زيرا «بايد» به كاربر بگويند هدفي كه ميخواهد روي آن كليك كند، در مورد چيست.»
[نكته حرفه اي]
«اگرچه اين هميشه يك نكته مهم نيست (اما بايد باشد)، اما از متن لنگر توسط افراد كم بينا كه از صفحهخوان استفاده ميكنند نيز استفاده ميشود. ايجاد تعادل با استفاده از متن لنگر براي سئو و قابليت استفاده دشوار است. هنگامي كه SEO ها از متن لنگر دقيق مطابقت بيش از حد استفاده كردند، همه ما ترسيديم و شروع به استفاده از لنگرهايي مانند «اينجا كليك كنيد» كرديم كه در برخي موارد براي قابليت استفاده بسيار بد است. قطعاً درست شدن كار دشواري است.» - جولي جويس، مدير عمليات Link Fish Media البته، اغلب نميتوانيد متن لنگر را كه ديگران براي پيوند دادن به سايت شما استفاده ميكنند، كنترل كنيد. با اين حال، شما مي توانيد متن لنگر را روي لينك هاي داخلي خود كنترل كنيد. انديو دنيس، متخصص بازاريابي محتوا در Page One Power مي نويسد: «ساختار پيوند داخلي بهينه شده براي موفقيت در ايجاد لينك بسيار مهم است. در اينجا برخي از بهترين روشها براي متن لنگر پيوند وجود دارد كه ميتواند تجربه بهتري را براي بازديدكنندگان شما فراهم كند
بك لينك ها بك لينك ها كه به آن لينك هاي ورودي نيز گفته مي شود، لينك هايي هستند كه از سايت هاي ديگر به صفحات شما اشاره مي كنند. آنها سيگنال هايي را به موتورهاي جستجو ارسال مي كنند كه ارتباط و كيفيت محتواي شما را نشان مي دهد. تعداد زيادي لينك مي توانند به موفقيت سئو در ايران كمك كنند. اگر از سايت هاي مختلف لينك دريافت مي كنيد، حتي بيشتر از آن. اگر همه چيز برابر باشد، 1000 پيوند از يك سايت به معناي بسيار كمتر از 1000 پيوند از 1000 سايت است. اما كميت در مقابل كيفيت چطور؟ گفته مي شود كه كيفيت [بك لينك ها] بر كميت اهميت دارد و اين ايده آل است. جولي جويس، مدير عمليات Link Fish Media ميگويد، اما موارد زيادي را ديدهام كه سايتهايي با لينكهاي بيشتر در مقايسه با رقبا رتبهبندي ميكنند. «در برخي موارد، ميتوانيد از داشتن چند بك لينك خلاص شويد، بهويژه وقتي صحبت از صنايع كوچكتر است كه رقابت آنچنان شديد نيست. گاهي اوقات وقتي هدفت بيشتر، بيشتر، بيشتر است، كيفيت خود را از دست ميدهي." از ارسال هرزنامه نظرات، خريد لينك، طرحهاي ارسال مهمان و تبادل لينك خودداري كنيد. در صورت متوسل شدن به اين يا ديگر تاكتيكهاي به اصطلاح «كلاه سياه»، ميتوانيد انتظار داشته باشيد كه توسط موتورهاي جستجو جريمه شويد. براي اطلاعات بيشتر در مورد طرح هايي كه بايد اجتناب كنيد، به بخش سموم در پايين اين صفحه برويد.
[نكته حرفه اي]
همه چيز درباره سئو، «مختصر باشيد. ايميل هايي با پنج پاراگراف گلدار ننويسيد كه در آن به جزئيات زيادي درباره شگفت انگيز بودن سايتي كه به آن دسترسي داريد مي پردازيد. با اين حال، شما بايد در مورد اهداف خود تحقيق كنيد، زيرا بسياري از ايميلها به سايتهاي كاملاً نامربوط ارسال ميشوند كه هرگز به شما پيوندي نميدهند، و حتي اگر داده باشند، پيوند خوبي براي شما نخواهد بود. - جولي جويس